Alexander1

New Member
Hi allemaal. Ik heb vanmiddag een tomos Youngster gekocht via marktplaats. Deze loopt nu 35, maar ik zou hem graag naar 50 willen brengen. Ook start hij zeer traag. Ik ben van plan een nieuw achtertandwiel (26 tandjes) en een nieuwe uitlaat (28mm) te monteren. Als ik dit gedaan heb, moet ik dan nog wat anders afstellen of iets? Heeft iemand verder nog advies? Ik wil het liefst zo min mogelijk uit elkaar halen want brommers zijn nieuw voor me.

Ook heb ik ergens gelezen dat je de begrenzers kan verwijderen. Kan iemand mij dit uitleggen hoe ik dit kan doen en waar ik dit kan vinden? een linkje naar een video is ook goed. Nadat ik de begrenzers heb verwijderd moet ik het spruitstuk aanpassen, klopt dat? Of moet ik wat anders aanpassen?

Ik hoor het graag en dank voor jullie tijd!
Groet, Alexander
 
Advertisement - register to remove this

Een Youngster is een leuke brommer. Let erop dat deze niet het standaard A35 blok heeft wat een Tomos normaal gesproken heeft maar een A55 blok.
Met een andere uitlaat en een kleiner achtertandwiel loopt hij al een stuk beter. 50 ga je denk ik niet halen. Ik meen dat de cilinder daarvoor te begrensd is. Je zegt dat hij slecht start, er zit een handchoke op, een hendel die je omhoog moet zetten en ook handmatig weer terugzet.
 
Een Youngster is een leuke brommer. Let erop dat deze niet het standaard A35 blok heeft wat een Tomos normaal gesproken heeft maar een A55 blok.
Met een andere uitlaat en een kleiner achtertandwiel loopt hij al een stuk beter. 50 ga je denk ik niet halen. Ik meen dat de cilinder daarvoor te begrensd is. Je zegt dat hij slecht start, er zit een handchoke op, een hendel die je omhoog moet zetten en ook handmatig weer terugzet.
stel je voor dat ik eerst de begrenzing van afhaal? Ik heb eigenlijk geen idee of ik een handchoke heb, ik zal er even naar kijken overmorgen. Meestal zit deze rond het stuur dacht ik? 45km/u vind ik al een stuk beter dan 35. zonde dat hij maar 35 kan als het wel een mooi ding is en een geel kenteken heeft.
 
Back
Top