Fabian-073
New Member
Beste, mijn vivacity 100cc motorblok heeft een probleem. Ik geef eerst even wat achtergrondinformatie misschien heeft t iets daarmee te maken.
T begon bij een defect chipkey probleem. Bougie vonkte niet. Nu nieuwe cdi erin gezet en vonkte weer.
Toen warmloper gereden doordat olieslang vanaf oliepomp vast zat en 2 knikjes in zaten.
Nieuwe cilinderkit met zuiger en pakkingen erop gezet. Nieuwe Zuiger in cilinder liep stroef en zat op sommige plekken klem dus vriend van mij heeft er wat met de cilinder gedaan en zuiger ging weer soepel door de cilinder. Vriend van mij heeft ook alles achter de carterkap los gemaakt en bekeken want vind ie leuk haha. Voor het inrijden heeft ie nog 100ml olie bij m’n tank gedaan, zat ongeveer 4 liter benzine in. Rijdt dus op oliepompje en een beetje voorgemixt voor het inrijden.
Nu het probleem: stationair klopt er iets niet. Als ik m start, gebeurt dat echt heel erg snel dus een klik gelijk aan. Als ie eenmaal loopt dan gaat ie na een paar sec erg in z’n toeren omhoog alsof ik lichtjes gas geef. (ligt niet aan stationairschroef) Ook wanneer ik gas geef duurt het 10 seconden voordat ie weer normaal stationair loopt, en soms gaat ie daarna niet eens naar normale toeren stationair en blijft ie dus nog veel toeren maken zonder dat ik gas geef.
Vanochtend proberen te starten en wilde maar niet aan. (Was wel koud 2 graden ofzo) Ik kom thuis van school en start in 1 klik op de knop. Gisterenochtend proberen te starten en ging in 1 klik wel gelijk aan, maar na stationair laten lopen voor 2 minuutjes moest ik ff wat pakken uit de buddybak en probeerde m daarna weer te starten maar toen wou die ook ineens helemaal niet meer starten. (wat ik er stationair van kan noemen want hij maakte uit zichzelf al wat toeren)
Toen ging ik valse lucht testen. Omdat koelkappen er opzitten heb ik daar nog geen valse lucht getest, maar wanneer ik remreiniger spuit op het spruitstukrubber aan de kant van de aansluiting van de carburateur (zie foto) gaat ie in toeren omlaag. Dus 3 x goed opnieuw erin gedrukt en vast gemaakt en blijft toeren verminderen wanneer ik er remreiniger op spuit.
Wanneer ie rijdt dan rijdt ie echt perfect en trekt lekker door (voor zover dat mag met een nieuwe cilinder ).
Nu wil ik eerst weten wat jullie denken. Ik weet niet of het valse lucht is maar ik heb gelezen dat je bij valse lucht vastloper riskeert dus ik wil niet gaan rijden totdat ik dit opgelost heb en weet wat er aan de hand was (en weer vertrouwen terug krijg in de betrouwbaarheid van dit ding)
Setup is praktisch volledig origineel Peugeot 100cc blok. Enige aanpassing is malossi multivar en dus nieuwe cilinderkit.
Hopelijk is dit genoeg informatie ik ben benieuwd wat jullie denken. Alvast bedankt
T begon bij een defect chipkey probleem. Bougie vonkte niet. Nu nieuwe cdi erin gezet en vonkte weer.
Toen warmloper gereden doordat olieslang vanaf oliepomp vast zat en 2 knikjes in zaten.
Nieuwe cilinderkit met zuiger en pakkingen erop gezet. Nieuwe Zuiger in cilinder liep stroef en zat op sommige plekken klem dus vriend van mij heeft er wat met de cilinder gedaan en zuiger ging weer soepel door de cilinder. Vriend van mij heeft ook alles achter de carterkap los gemaakt en bekeken want vind ie leuk haha. Voor het inrijden heeft ie nog 100ml olie bij m’n tank gedaan, zat ongeveer 4 liter benzine in. Rijdt dus op oliepompje en een beetje voorgemixt voor het inrijden.
Nu het probleem: stationair klopt er iets niet. Als ik m start, gebeurt dat echt heel erg snel dus een klik gelijk aan. Als ie eenmaal loopt dan gaat ie na een paar sec erg in z’n toeren omhoog alsof ik lichtjes gas geef. (ligt niet aan stationairschroef) Ook wanneer ik gas geef duurt het 10 seconden voordat ie weer normaal stationair loopt, en soms gaat ie daarna niet eens naar normale toeren stationair en blijft ie dus nog veel toeren maken zonder dat ik gas geef.
Vanochtend proberen te starten en wilde maar niet aan. (Was wel koud 2 graden ofzo) Ik kom thuis van school en start in 1 klik op de knop. Gisterenochtend proberen te starten en ging in 1 klik wel gelijk aan, maar na stationair laten lopen voor 2 minuutjes moest ik ff wat pakken uit de buddybak en probeerde m daarna weer te starten maar toen wou die ook ineens helemaal niet meer starten. (wat ik er stationair van kan noemen want hij maakte uit zichzelf al wat toeren)
Toen ging ik valse lucht testen. Omdat koelkappen er opzitten heb ik daar nog geen valse lucht getest, maar wanneer ik remreiniger spuit op het spruitstukrubber aan de kant van de aansluiting van de carburateur (zie foto) gaat ie in toeren omlaag. Dus 3 x goed opnieuw erin gedrukt en vast gemaakt en blijft toeren verminderen wanneer ik er remreiniger op spuit.
Wanneer ie rijdt dan rijdt ie echt perfect en trekt lekker door (voor zover dat mag met een nieuwe cilinder ).
Nu wil ik eerst weten wat jullie denken. Ik weet niet of het valse lucht is maar ik heb gelezen dat je bij valse lucht vastloper riskeert dus ik wil niet gaan rijden totdat ik dit opgelost heb en weet wat er aan de hand was (en weer vertrouwen terug krijg in de betrouwbaarheid van dit ding)
Setup is praktisch volledig origineel Peugeot 100cc blok. Enige aanpassing is malossi multivar en dus nieuwe cilinderkit.
Hopelijk is dit genoeg informatie ik ben benieuwd wat jullie denken. Alvast bedankt