Zip 2t elektra werkt niet

S.h2o

New Member
Ik heb een zip 2t gekocht die een elektrisch probleem heeft de led lichten aan de voorkant werken maar dat is ook het enigste voor de rest doet niks het er zit een nieuwe spanningsregelaar op een nieuw start relais en een nieuwe cdi heeft iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken? Of die weet wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ik neem aan dat je met led-lichten aan de voorkant aftermarket knipperlichten met dagrijverlichting ingebouwd bedoelt?
Je spreekt ook over startrelais en cdi, start de scooter dan ook niet?
 
Wel alles aangesloten? Piaggio wil vaak namelijk wanneer 1 ding zoals een olietanksensor niet is aangesloten omdat de olietank er niet op zit bijvoorbeeld niet meer werken. Of een deel wat niet werkt dan
 
Ik neem aan dat je met led-lichten aan de voorkant aftermarket knipperlichten met dagrijverlichting ingebouwd bedoelt?
Je spreekt ook over startrelais en cdi, start de scooter dan ook niet? De
Ik neem aan dat je met led-lichten aan de voorkant aftermarket knipperlichten met dagrijverlichting ingebouwd bedoelt?
Je spreekt ook over startrelais en cdi, start de scooter dan ook niet?
de scooter start wel en ja dan bedoel ik de dag rijd verlichting dat is het enigste wat werkt de knipperlichten zelf niet
Post automatically merged:

Wel alles aangesloten? Piaggio wil vaak namelijk wanneer 1 ding zoals een olietanksensor niet is aangesloten omdat de olietank er niet op zit bijvoorbeeld niet meer werken. Of een deel wat niet werkt dan
Wel alles aangesloten? Piaggio wil vaak namelijk wanneer 1 ding zoals een olietanksensor niet is aangesloten omdat de olietank er niet op zit bijvoorbeeld niet meer werken. Of een deel wat niet werkt dan
ja alles is aangesloten alleen de olietank sensor is afgeknipt door de vorige eigenaar zou dat dan het probleem kunnen zijn?
 
Heb je soms die dagrijverlichting afgetakt van de witte draad bij het contactslot met een Scotch Lock?
Zo ja, kijk eens of die witte draad nog heel is en dat de kern van die witte draad niet is afgebroken/beschadigd/afgesneden bij het mescontact van de scotchlock.

1713719716718.jpeg
 
Heb je soms die dagrijverlichting afgetakt van de witte draad bij het contactslot met een Scotch Lock?
Zo ja, kijk eens of die witte draad nog heel is en dat de kern van die witte draad niet is afgebroken/beschadigd/afgesneden bij het mescontact van de scotchlock.

View attachment 75419
Heb wel een kabel gemaakt bij het contactslot maar die is gesoldeerd en die kabels zijn nog goed maar de dag rijd verlichting doet het ook juist de rest niet
 
Nee maar "de rest" bevindt zich toevallig wel achter de door jouw gemaakte aftakking!
Dus zaak is om te controleren of na je aftakking ook nog spanning staat.
Door bijvoorbeeld te meten of je nog spanning hebt op de witte draad bij de claxon knop, of je nog spanning hebt op de witte draad bij je cockpit, of je nog spanning hebt op de witte draad bij je oliesensor,of je nog spanning op de witte draad bij je tanksensor hebt, of je nog spanning hebt op de blauw/rode draad bij je spanningsregelaar en op de blauw/rode draad bij je remschakelaars.

Heb je soms iets gedaan met de connector van de oliesensor?
 
Nee maar "de rest" bevindt zich toevallig wel achter de door jouw gemaakte aftakking!
Dus zaak is om te controleren of na je aftakking ook nog spanning staat.
Door bijvoorbeeld te meten of je nog spanning hebt op de witte draad bij de claxon knop, of je nog spanning hebt op de witte draad bij je cockpit, of je nog spanning hebt op de witte draad bij je oliesensor,of je nog spanning op de witte draad bij je tanksensor hebt, of je nog spanning hebt op de blauw/rode draad bij je spanningsregelaar en op de blauw/rode draad bij je remschakelaars.

Heb je soms iets gedaan met de connector van de oliesensor?
Nee er zit nergens spanning op de kabels van de olietank zijn doorgeknipt alleen ik weet niet wat er precies allemaal gedaan is aangezien hij verknipt is door de vorige eigenaar ik zal morgen nog eens na meten want op een paar puntjes heb ik wel spanning zitten alleen ik weet niet meer precies waar
 
In de oliesensor zelf zitten doorlussingen als de connecter eraf is geknipt mis je die en zul je die opnieuw moeten maken.
Hieronder het schema van een 2T Zip.
Je ziet op de oliesensor dat de witte draad is doorgelust met de blauw/rode draad en de twee rose/witte draden met elkaar zijn doorgelust, die moet je weer opnieuw bij elkaar knopen.

Piaggio Zip 50 2T CAT 2000 - on models.jpg
 
In de oliesensor zelf zitten doorlussingen als de connecter eraf is geknipt mis je die en zul je die opnieuw moeten maken.
Hieronder het schema van een 2T Zip.
Je ziet op de oliesensor dat de witte draad is doorgelust met de blauw/rode draad en de twee rose/witte draden met elkaar zijn doorgelust, die moet je weer opnieuw bij elkaar knopen.

View attachment 75425
Dus in theorie als ik de witte draad met de blauw/rode draad verbind en de rose/witte draad verbind zou alles het weer moeten doen?
 
In de oliesensor zelf zitten doorlussingen als de connecter eraf is geknipt mis je die en zul je die opnieuw moeten maken.
Hieronder het schema van een 2T Zip.
Je ziet op de oliesensor dat de witte draad is doorgelust met de blauw/rode draad en de twee rose/witte draden met elkaar zijn doorgelust, die moet je weer opnieuw bij elkaar knopen.

View attachment 75425
Ik heb eens gekeken en ik heb 5 kabels lopen daar ipv 4 en op 1 (de meest linker witte draad) zit spanning welke zou ik dan met welke door moeten verbinden?
 

Attachments

  • IMG_1343.png
    IMG_1343.png
    876.7 KB · Views: 7
Je ziet op de oliesensor dat de witte draad is doorgelust met de blauw/rode draad en de twee rose/witte draden met elkaar zijn doorgelust, die moet je weer opnieuw bij elkaar knopen.
Dusssss,
de twee witte draden samenknopen met de blauw/rode draad en isoleren zodat ze geen kortsluiting kunnen maken met andere draden noch met het frame/massa.

Dan de twee roze/witte draden samenknopen en isoleren zodat ze geen kortsluiting kunnen maken met andere draden noch met het frame/massa.
 
Back
Top