Geen vonk meer.

Raymond ryz

New Member
Hallo,ik heb een motohispania uit 2014. Hij liep en alles werkte. Hij viel uit en wil het nooit meer doen. Ik krijg geen vonk meer. Als ik kick gaat diplay even aan met sleutel in de "uit"stand. Ik meet ook wel waardes op de bobine. Ik weet niet hoe ik de ontsteking moet meten. En ook niet hoe ik de cdi kan testen. Misschien iemand in de buurt van Tiel die kan helpen? Ik vind het zonde want hij heeft altijd goed gereden. Misschien kan iemand advies geven.
 
Advertisement - register to remove this

Hier een schema van een hispania , Je zou ( als dit het goede schema is ) om te beginnen , kunnen meten , of je op punt a , van de cdi , spanning krijgt als je kickt , of start . Is wisselspanning . Verder , leg je de motor stil als je op punt o massa krijgt , via het startslot , controleer eens als het contact op aan staat , of dit punt , massa vrij is . Draad op punt A / b , kun je door meten op breuk , A loopt naar ontstekings spoel / en B naar pickup . Als dat allebei in orde is , en je bent op punt O massa vrij , zou je vonk moeten hebben , als de cdi / bobine , in orde is
 

Attachments

  • hispanic schema.jpg
    hispanic schema.jpg
    175 KB · Views: 4
Back
Top