Peugeot vicacity 2t start niet na vervangen cilinder

Semhjj

New Member
Ik heb een peugeot vivacity uit 2005, ik heb laatste de cilinder vervangen. Scooter is in goede staat, hij start en loopt mooi.

Ik ga alleen niet harder dan 20kmpu, ik merk dat als ik klein beetje volgas geef hij wel meer kracht wil geven maar het niet lukt.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Enige wat ik gedaan heb tot nu toe is een grotere sproeier, 54 naar 60 maar dat heeft niks gedaan.
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor cilinder is het precies, en wat voor cilinder heeft er op gezeten? Is het een snor of een brom carter.
Als je op mn profiel kijkt kan je zien wat erop zit, was een snor cilinder. Nu een 50cc brom cilinder van airsal. Er zaten 13g rolletjes in, deze heb ik veranderd naar 8,2. Hij viel weg bij te veel gas. Heb er nu een sproeier van 70 inzitten en hij blijft nu goed lopen en valt niet
meer weg.
Maar helaas looptie nogsteeds 20

Heb ook gecontroleerd bij de rdw, hij is niet overgezet van snor naar brom

Wat is een snor of brom
carter?
 
Ik zou de sproeier terug brengen naar 54.
Meestal met een 50cc kom je tussen de 50 en 54 uit. Ook met terugloop.

Ik heb een Ludix met originele cilinder, uitlaatpoort 2 mm op gehoogd, technigas en Malossi vario, top is 75/80 km/h.
Sproeier maat is 50, rij ik al jaren mee.
 
Welke uitlaat heb je? Standaard snor pijp knijpt heeeeel hard.


Bougie kleur?

Rollen zit je wel goed.
bougie was bruin, iets te rijk gemengd, komt doordat ik iets te veel olie erin heb zitten. Meng zelf namelijk, dat het teveel is is ook niet erg want cilinder is net nieuw.
Heb een technigas silent pro.
Post automatically merged:

Ik zou de sproeier terug brengen naar 54.
Meestal met een 50cc kom je tussen de 50 en 54 uit. Ook met terugloop.

Ik heb een Ludix met originele cilinder, uitlaatpoort 2 mm op gehoogd, technigas en Malossi vario, top is 75/80 km/h.
Sproeier maat is 50, rij ik al jaren mee.
ja het rare is dat toen ik sproeier 60 had hij bij half/volgas weg valt, maar wel aan blijft. Ik heb er nu sproeier 70 inzitten en nu blijft hij mooi lopen en valt hij niet weg. Ook maakt die meer touren, alleen komt gewoon niet voorbij de 20 kmpu.
Met die 54 sproeier reed hij ook maar 20.
Inderdaad wel raar dat hij veel better loopt met een grotere sproeier.
Post automatically merged:

Welke uitlaat heb je? Standaard snor pijp knijpt heeeeel hard.


Bougie kleur?

Rollen zit je wel goed.
Beetje zoals de 2e van dit schema, alleen dan veel minder vies. een beetje nat, maar datt komt door te veel olie gemengd te hebben. Ook was hij meer bruin dan zwart. De scooter loopt perfect, met een kick aan en op standaard reageert hij erg goed op gas en lijkt het ook datie hader wil dan 20. Ik moet nu alleen nog de drukveer en trekveer aanpassen. Althans dat denk ik.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2024-04-22 om 15.48.18.png
    Schermafbeelding 2024-04-22 om 15.48.18.png
    633.4 KB · Views: 1
Last edited:
Back
Top